Senders del Vallès
Quan passem tant dissabtes com diumenges per la zona de Torre Mossèn Homs, s'observa fàcilment què hi ha gent que té per costum fer esport, tria aquest punt com a lloc des d'on començar, i veient les retolacions dels camins, es pot comprovar que de possibilitats n'hi ha moltes. Nosaltres sempre triem, els dissabtes, una opció de no més de deu quilòmetres, i si podeu comprovar.Avui les nostres passes seran guiades fins a Castellarnau i la bona remor de la conversa no ens deixa en gairebé tot l'entrenament.
Algun progressiu per animar i provar-nos; fotografies per recordar i per enfortir els lligams entre els quals ens autoanomenem mossenaires: sempre a punt per anar en grup i esperar-nos per anar plegats.
Gràcies per venir.
Tal com anàvem dient; n'hi ha per triar i remenar des d'aquí. Us ho ben recomanen.
José Luis
I avui, li demanàvem a la Inma si ens volia fer els honors, i ha accedit i li ho agraïm i la
coneixerem una mica més
Avui el camí del golf l'hem fet els mossenaires. Ha estat per nosaltres.
Ens agrada distingir els capdavanters als progressius.
Josep, Sandra, Miguel, Josél Luis, Sebas
I el que ens distingeix: esperar-nos i anar a buscar
Carmelo Luque
La Inma, la nostra "Mosenaire d'honor"
Natalia, Albert i Sebas a punt de fer la fotografia de família
Moment en el qual ens fem saber què hi ha de nous i què ens ho estem passant bé; si no ens hi posaríem .
I ara tenim un segon progressiu, amb els capdavanters.
Nou mossenaire, Sandra, Juanjo, Montilla, Wester i Miguel
Passem que un lloc on de fa anys hi ha escoles. Si abans teníem el Blanchart i l'Ègara, hi tenim
l'institut d'ensenyament secundari de Castellarnau
passem per mossos, a la frontera entre Sabadell i Terrassa, amb Yllera, Moisés i Olga
Inma i Nuria
I després de gronxar-nos i fer el traguinyol, en Wester repren la marxa, i en Sebas i en Juan, continuen la conversa.
Per dins la urbanització de Castellarnau, i de tornada cap al camp base
I al peu de la parada del bus, fem els darrers estiraments
Pep, Enrique-Nilo, Joan Forte, Miguel, Inma, Sebas i Joaquin, fent companyia a la nostra "Mossenaire d'honor"
Si coneixia de fa força temps en Sebastian, el germà: ara tenim la sort de tenir una habitual
als entrenaments i comprovareu què amb moltes ganes de reptes: l'Inma Morales. Fan una bona família
i des de què ens van descobrir, tenim la sort de poder córrer al seu costat tots els dissabtes. Gràcies Inma,
Miguel i Sebas per fer gran el projecte.
Hola Mossenaires!!!
Pep, gracias por haberme elegido Mossenaire d’Honor, aunque me ha costado un poco decidirme eh?
Me llamo Inma Morales y nací en Fiñana (Almería), un 23 de julio de 1963. Allí viví mis primeros 4 años, y es donde tengo los primeros recuerdos de correr… ¡detrás de un cerdo!
Mis padres criaban el cerdo en el pueblo, pero la matanza se hacía en el cortijo de mis abuelos, a unos 7 u 8 km. Como no había medio de transporte, el traslado se hacía andando por la carretera, pero cuando pasaba algún vehículo, el marrano se asustaba tanto que empezaba a chillar y a correr, y toda la familia detrás.
Después nos fuimos a Granada, y el deporte que los niños practicábamos era de lo más variopinto: jugar en la calle. Así, después de la escuela, coger el bocadillo y … saltar a la comba o a la goma, al pilla-pilla, al escondite, a matar, a la “rachola”, etc. A los 10 años nos vinimos a Terrassa, y, aunque nunca me apunté a hacer deporte, la gimnasia del colegio me gustaba, y cuando nos llevaban a correr a las pistas de tierra del Natació me lo pasaba muy bien.
En vacaciones, en el cortijo de mis abuelos hacíamos excursiones y footing, que es como se le decía entonces. Era un recorrido de unos 4 km, que mi hermano Sebastián, aunque era pequeño, también lo hacía. Pero claro, como no teníamos las bambas de gimnasia, pues…, ¡con las chanclas del río!
Bien, y después de un salto de 30 años, llegamos al 2009. Me apunté a la Matagalls, y para coger la forma, empecé a salir a correr algunos sábados con el Sebastián y mi hijo Rubén. Y hace 3 años tomé el hábito de salir a correr entre semana 1-2 días por Vallparadís con mi marido, Miguel, sobre las 6.20 de la mañana. Los fines de semana se añade mi hermano y nos enseña nuevos recorridos.
En alguna ocasión mi hermano me había comentado que conocía a uno que salía a correr los sábados con más gente por Mossén Homs, y que le había invitado a que fuéramos. Me pareció buena idea, con lo que el 6 de julio de 2013 conocimos a los Mossenaires.
Llegamos los primeros, y al poco tiempo el Casi, que nos saludó como si nos conociera de toda la vida, y después el resto de los Mossenaires. Claro que al ver a l’Anna Cos pensé que donde me había metido mi hermano, que cuando empiecen a correr esta gente habrá una desbandada y Miguel y yo nos tendremos que dar la vuelta… Pero no, sentí alivio al ver que me mantenía al lado de alguien y lo agradable de escuchar y participar de sus conversaciones. Y lo que más me llegó fue cuando los Mossenaires de la cabeza iban a buscar a los rezagados, lo agradecí muchísimo!!!
En cuanto a mi “palmarés”, desde el 2009 he hecho todas las Curses de la Dona, varias de 5 y 10 km, las 2 de Minyons (5 km), 4 medias ( entre 2.04 y 2.12 h) y la Marató de BCN del 2013 (4.31h).
Antes, cuando me preguntaban por qué me gusta el running, me encogía de hombros, no tenía una razón específica. Ahora ya no. Les digo que lo más importante es el sentimiento de compañerismo y solidaridad que se respira al lado de todos vosotros, Mossenaires, y con “el de la gorra roja” al frente, que nos hace pasar momentos muy gratificantes que se reflejan en el cuerpo y en la mente.
Muchas gracias Mossenaires por lo bien que acogéis a la gente.
Muchas gracias Pep por tu labor.
( Y por fin conocí a ese que conoce mi hermano que corre…)
Inma Morales
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada